Sisäinen teatteri® Harjoitus #2 – Kelluntaa äänimeressä

teatteri_jereSulje silmäsi, ja keskity ympäröivään äänimereen. Anna sen kuljettaa itsesi rentoutuneeseen tilaan. Älä luokittele ääniä, vaan anna niiden ilmetä nimettöminä, merkitsemättöminä. Äänimaisema ympärilläsi vain kuljettaa itsesi syvemmälle rentoutuneeseen tilaan.  Aina kun ajatuksesi eksyvät johonkin, kirjaa ajatus ja ja palaa silmät suljettuina jälleen keskittyneeseen tilaan.

Harjoituksen tavoite on tulla tietoiseksi omista minätiloista ja niihin sidoksissa olevista ajattelutottumuksista. Ajatuksiin eksymisen ja niiden kirjaamisen jälkeen, voit jälleen palata rentoutuneeseen keskittyneeseen tilaan.

Tämän ”psykodraamallisen transsin”  jälkeen katso läpi kirjaamasi ajatukset, ja mieti minkä minätilan ajatuksia kirjaamasi ajatukset mahtavat olla. Pistä ne vaikka sulkeisiin, ajatusten perään. Tarkoitus on oppia tunnistamaan, mielle minätilalle ajatuksesi kuuluvat.

Esimerkki:

Tein harjoituksen junassa, jossa on helppo keskittyä ympäröivään äänimaailmaan.  Seuraavat ajatukset pulpahtivat mieleeni. Transsini jälkeen lisäsin fokusoituneessa, tietoisessa tilassa, sulkeisiin minätilan, jonka ajatukseksi kyseisen ajatuksen oletan olevan.

 

Pitäiskö syödä kohta eväät? Mullahan on vielä raastetta laukussa… (TYTTÖNEN)

+++++

 

Kenenkähän ajatus tuo äskeinen oli…. Sisäisen lapseni, Tyttösen varmaan. (ANNA- hypnoterapeutti minätilani)

 

Äh… ei nyt saa analysoida. (Katarina, kiltti tottelevainen, normatiivinen minuuteni)

+++++++++++++

Junan tsustustusta… Äh, nyt ei saa luokitella. (Katariina, tottelevainen normitilani lapsuudesta)

+++++++++++++++

Milleköhän sivulle facebookiin pistäisin tämän harjoituksen… (TYTTÖNEN)

++++++++++++++

Minkäköhän nimen tälle harjoitukselle antaisin? Kelluminen äänimeressä? (ANNA, hypnoterapeutti tilani)

Sisäinen teatteri facebookissa.

(Vakavissa mielenterveysongelmissa kannatta konsultoida terapeuttia, ennen kuin ryhtyy työstämään minätiloja.  Ylipäätään kirjoittaminen on turvallisinta ryhmässä tai siten,  että sinulla on mahdollista jakaa kokemuksia jonkun kanssa.  Yksin kirjoittaessa on tärkeää, että sinulla on turvallisia, aikuisia, kehittyneitä minätiloja, jotka kykenevät kantamaan prosessissa nousevia, joskus kipeitäkin tunteita.  Joskus vasta keski-ikäisellä tällaisiä minätiloja on.)

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s